Smart Fortwo Cabrio Electric Drive edition Greenflash Passion - 1e eigenaar - dealeronderhouden - nette staat.
Recentelijk terugroepactie no.5490416 uitgevoerd bij Louwman Mercedes Benz te 's-Hertogenbosch, tevens is tegelijk de SOH (state of health) van de batterypack uitgelezen , deze is 98 % ten opzichte van nieuw , met andere woorden : in perfecte staat ! (zie laatste afbeelding)
Betreft een marge auto, subsidie op deze Smart is nog aan te vragen (2000 euro) https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp/autolijst-sepp
Mooie kleine wentbare electrische stads cabrio, enige in zijn soort , rijdt en stuurt heerlijk, aanwezige opties maken het rijden nog fijner !
Deze Smart cabrio is rijkelijk uitgerust met diverse interessante opties :
Aktive rem-assistent, Multifuncioneel stuurwiel leder & verwarmbaar, LED & Sensor-Pakket, opberg-Pakket, Cool & Media-Pakket, thuislader & laabkabel, electric drive-Design-Pakket, WinterPakket. Verder groot navigatie , goede audio, cruise control, stoelen verwarmbaar, cabrio dak electrisch bedienbaar en nog meer !.
Afkomstig van de eerste eigenaar, dealer onderhouden auto, nette gebruikte staat .
Hoe rijdt de Smart Fortwo Electric Drive (Bron anwb)
De fijnste Smart is een exemplaar op stroom, blijkt uit onze kennismaking met de nieuwste generatie van de Electric Drive. De EV gaat als vergif; voor een elektrische auto reageert hij zelfs buitengewoon vinnig op het pedaal. Een automaat ontbreekt; je beschikt meteen over het volledige vermogen. Gelukkig voorziet Smart ook in een spaarmodus, waarbij dat een beetje wordt afgeknepen. Het eigenzinnige merk maakt van oudsher achterwielaangedreven modellen. Daardoor stuurt de Fortwo aangenaam direct. De bekrachtiging had wel minder gemogen; soms heb je het idee in een botsautootje onderweg te zijn, zo gevoelloos doet de besturing aan. Het batterijpakket is slechts 17,6 kWh groot. Een bewuste keuze, want een te grote accu zou volgens de Smart-ingenieurs negatieve gevolgen kunnen hebben voor het kenmerkende weggedrag van de stadsauto. De Duitsers doelen dan op de watervlugge rijdynamiek, waarmee het merk zich graag afficheert. De wendbaarheid van een stadsauto zit hem tenslotte ook in de mogelijkheid om snel een gaatje te benutten. Een feestnummer is zijn draaicirkel: die is met net geen 7 meter dusdanig klein, dat je er alom verbaasde gezichten mee oogst. Hoe klein ook, zo'n batterijpakket weegt toch wel wat. Die 160 kilo, fraai weggewerkt onder het inzittendencompartiment, dragen bij aan een betere wegligging. Geen geringe prestatie: doorgaans gaan auto's die niet vanaf de tekentafel als EV zijn ontworpen, juist matiger rijden door de toevoeging van een batterijpakket. De extra kilo's dragen in het geval van de Fortwo zelfs bij aan het rijcomfort. De elektrische Smart is minder gevoelig voor zijwind, al blijft de auto stoterig op slecht wegdek. Ingenieus is het radarsysteem waarmee het wagentje bespeurt of er een auto voor hem rijdt. Is dat het geval, dan rolt de Fortwo niet uit zodra je het gas loslaat, maar remt af op de motor. De energie die daarbij vrijkomt, vloeit dan weer terug naar de batterij. Goed bedacht, maar persoonlijk hadden wij ook graag zelf de middelen in handen gehad om te regenereren. In de meeste elektrische auto's gebruik je het rempedaal nauwelijks, juist omdat die modellen remmen op de motor. Nader je een bocht, dan volstaat het om van het gas af te gaan. In de Smart moet je echt bijremmen. Ook die krachten worden overigens teruggespeeld naar het accupakket. Ondanks de aanwezige radar beschikt de Electric Drive niet over adaptieve cruise control. Een veiligheidsvoorziening waarin wel is voorzien, is een rijstrookassistent, die door middel van een pieptoon waarschuwt wanneer je onbedoeld van baan wisselt. Een zijwindassistent - die moet helpen de Fortwo in toom te houden bij een plotselinge windvlaag - wordt standaard meegeleverd.
Smart Fortwo Cabrio Electric Greenflash Passion 17,6 kWh - Veel Opties ! SOH 98% !
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!